5 Kasım 2010 Cuma

Mutluluk Projesi


Yazarı Gretchen Rubin, NYT #1 Bestseller

Dostluklar ne kadar önemlidir hayatımızda değil mi? Zaman zaman gündelik hayatta yaşadıklarımızın bazı değerleri unutturduğunu arada bir fark ederiz de yinede buna izin vermeye devam ederiz.  Nevidanım bana okuduğu kitaplardan bahsettiğinde bu yönümün eksik olduğunu farkettirdi bana. Zaman zaman tabi ki romanlar alıp okudum ama şimdi düşünüyorumda hiç okumamışım aslında.. Yılda minimum 24 kitap hedeflenmeliymiş, dostum söylemişti, Nevidan. Böylece 2010 yılının başlarında Sabahattin Ali'nin Kürk Mantolu Madonna'sıyla başladığım macerama bugün Mutluluk Projesiyle devam ediyorum.

Bir süredir üzerimde ağır bir yükle, bilerek ve isteyerek zamanımı boşa harcadığımı ve bunu bilincinde olmama rağmen hiç bir şekilde değişim yaşamaya niyetlenmediğimi, buna enerjim olmadığını düşünerek geçiyordu zaman.  Okuduğum kitaplarda sadece bir yanımı tatmin ediyor ama yetmiyordu, içimde tarif edemediğim bir mutsuzluk hali ile gittiğim kitapçıda bu kitabı görünce, hiç düşünmeden satın aldım ve okumaya başladığım anda bu ruh halimle hiç de yalnız olmadığımı, bu durumu değiştirmem için bir çok yolun varlığını daha kitabın ilk sayfalarından itibaren anladım. Tam da bana göre bir kitaptı. Kitabı henüz bitirmedim ama okuduğum bölümlerde bana uyan bir kaç şeyi henüz projeye başlamamış olmama rağmen uygulamaya koydum bile, iki boş çekmecem var şimdiden!

Herkesin kendi projesini yapabileceği bu kitabı tavsiye ediyorum, mutlaka okuyun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder